2011. november 20., vasárnap

Folyamatban

Természetesen nem csak ez a három könyv van jelenleg terítéken, igazán úgy izgalmas ám, ha minimum 5 könyvet olvas az ember egyszerre!


A járatlan utat (M. Scott Peck) már évekkel ezelőtt megvettem és folyamatosan terveztem elolvasását, amit három hónappal ezelőtt úgy tűnt, sikerül is megvalósítani, de ugye közbejött az Élet, így, nagy betűvel, meg Ő, még nagyobb betűvel, de ne térjünk el a tárgytól... Szóval ez amolyan segítsünk magunkon könyv, de (szerény véleményem szerint) a jobb fajtából. Van egy kellemes pszichológiai beütése, talán azért, mert pszichológus írta, a lényeg, hogy eddig tetszik, csak ugye tanulni, változtatni nem egyszerű, ahogy Peck úr is mondaná, nehéz. Ez egy folyamat és én most ennek a (hosszúra nyúló) folyamatnak a része vagyok.


Ahogy része vagyok Steve Andreas és Charles Faulkner változtassuk meg önmagunkat! átalakításának is. (A könyv címe igazából A változás te magad légy! és kérlek még ne jegyezzetek rá elő a pécsi Tudásközpontban, ha szeretnétek hozzá könyvajánlót. Köszi!)
Na ennek a könyvnek még az előzőnél is inkább selfhelp íze van, ami ne ijesszen meg senkit, mert maga a háttérelmélet szerintem nagyon is hasznos. Az egész NLP (neurolingvisztikus programozás, melynek lényege gondolataink és ezáltal viselkedésünk újraprogramozása) tapasztalatokra épül és alkalmazzák pszichológiai körökben. Jómagam biorezonancián keresztül ismerkedtem meg vele a kezelést végző doktornő által, ő ugyanis az orvosi után ezen a területen képezte tovább magát.


A könyvet olvasva eszembe jutottak azok a gyakorlatok is, amit az Erasmus szemeszter alatt felvett "Kreatív gondolkodás a reklámozásban" című tantárgy során végeztünk. Nagyon érdekes és interaktív óra volt, pont olyan, amilyen a kis reklámpalántákhoz illik szárnybontogatás időszakában. Nekem persze sikerült úgy lezárnom, ahogy nem illik, dehát (dehát, ha mondom!) minden meg nem értett zsenivel ez történik, nem igaz? 


Ha már itt tartunk, azért ajánlanék egy filmet is, amit ezen az órán néztünk (volna meg egyszer, de én kint Starbucks forrócsokiztam a tavaszi napsütésben a tanterem előtt!!! a fűben, kedves cinkostársammal, Vicktóriával). Szóval a filmet végülis utólag magam néztem meg, de amiért ajánlanám, az az, hogy... sokakat elindíthat a változás útján, de legalább elgondolkodtatja az arra fogékonyabbakat, ez pedig A békés harcos útja (2006). Mondjuk már csak a pasiért is érdemes megnézni, főleg, hogy sportolót alakít, de a mondanivalója se utolsó. Ja és életrajzi ihletésű. Könyv alapján készült a film. Pont. Mosolygó figura.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése