2011. november 20., vasárnap

Török tükör, cukorpékné és Mona Lisa szeretője

Nos, akkor kezdjük is három könyvvel, amikre az elmúlt napokban bukkantam.

Tegnap nagytakarítás volt bátyám barátnőjénél, és kezembe akadt Horváth Viktor: Török tükör, valamint Petra Durst-Benning: Die Zuckerbäckerin című könyve.

A libri leírása szerint, a szulejmáni időkbe repít vissza minket Horváth Viktor, ahol a két kultúra és világ találkozik egymással. Doris Tschögele readme-re írt ajánlója alapján a Die Zuckerbäckerin pedig egy testvérpárról szól, akik nagyon különböznek egymástól és mivel szegények, tolvajokként "keresik meg" a napi betevőt. Aztán egy napon a börtön helyett a királyi konyhán kötnek ki. A regény Doris véleménye alapján izgalmas és szépen mutatja be a XIX. század kori életet a német udvarban.

Pierre La Mure: Mona Lisa magánélete című életrajzi regényére a Tudásközpontban bukkantam rá, az újságok felé haladva. Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, engem mindig valamilyen különleges érzés fog el, mikor így bukkanok rá könyvekre, akár tetszenek a későbbiek folyamán, akár kicsit "langyosabbnak" ítélem meg őket elolvasásuk után, mindenesetre olyan eleve elrendeltetettség íze van a dolognak. Egyszer szívesen végeznék marketing kutatást arról, hogy mikor borítók alapján választunk könyvet, az milyen kapcsolatot mutat belső személyiségünkkel. Bár lehet oltári nagy hülyeség, én azért kíváncsi vagyok!

Az említett könyvekre visszatérve, ha sikerült elolvasnom őket, talán megkockáztatok egy személyes ajánlót is. Kellemes vasárnapi ejtőzést mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése